Hello guest! Are you an Apistogramma enthusiast? If so we invite you to join our community and see what it has to offer. Our site is specifically designed for you and it's a great place for Apisto enthusiasts to meet online. Once you join you'll be able to post messages, upload pictures of your fish and tanks and have a great time with other Apisto enthusiasts. Sign up today!
Mac2 is a male, Mac1... Possibly too. Still quite young it seems.
Both are colour breeds of A. macmasteri. And the term "race" is not fitting. We're talking of species, types, variants and breeds here.
Het zwart in de borstvinnen v mac1 doet mij toch vermoeden dat het hier om een vrouwtje gaat. Ik heb vaker vrouwtjes met rood in de staart gezien dan mannetjes met zwart in de borstvinnen. Afwachten tot "ze" wat groter wordt.
Het is echt jammer van de kleurvarianten. Ze misleiden je de hele tijd. Het kun een vrouwtje zijn, maar ik heb het te vask gezien dat het was een sneaker mannetje.
(And for the English speakers without translator tool installed: we are going back and forth how it still could well be a female, while I added it could be a sneaker male.)
Blijft idd moeilijk, sexen, maar door de jaren heen voor aquaria gezeten met soms honderden apistoos was dit voor mij altijd een leidraad.
De jonge mannetjes kunnen aardig misleiden maar zwart in de bortstvinnen "faken" kunnen ze niet. Vrouwtjes daarintegen kunnen het niet "uitzetten".